Vyberte si vhodný typ jógy a zamilujte se

0
77

Jóga není jen stoj na hlavě a prodýchávání. Může být jemná i fyzicky náročná. Může být rychlá i pomalá. Můžete se stát jógovým mistrem a přitom nemeditovat. Můžete díky józe zhubnout, zesílit, zlepšit si zdraví i duševní kondici. Můžete ji cvičit, když je vám dvacet, padesát nebo sedmdesát. Jóga je pro každého. Pro každého, kdo si vyberete ten správný typ. Zjistěte, jak vybrat jógu, se kterou budete souznít.

Ujasněte si, co od jógy čekáte

Jóga vám může nabídnout cokoliv. I věci, o kterých jste ani nevěděli, že po nich toužíte. Určitě ale máte alespoň mlhavou představu o tom, co od cvičení čekáte. A podle ní můžete najít ten pravý typ jógy.

Co čekáte od pohybu a jógy?

  • relax a zklidnění mysli (hatha jóga, vinyasa flow jóga),
  • posílení (ashtanga jóga, power jóga),
  • uvolnění svalů (bikram jóga, hot jóga),
  • vnitřní rovnováha (hormonální jóga),
  • netradiční zážitek (aero jóga).

Každé tělo je jedinečné a na cvičení reaguje jinak. Může se stát, že vám vysněný typ jógy nesedne. Nezoufejte. Jógový svět je rozmanitý a určitě objevíte styl, který vás pohltí. Proto neváhejte, pořiďte si pohodlný outfit a tu nejhezčí jógamatku, na které budete cvičit s radostí. Úžasné jsou korkové jógamatky (takzvané korkomatky), které najdete na webu Aryama.cz. Tam si můžete vyhledat jógamatky i podle dalších specifikací – zda jsou z ekologických materiálů, vhodné na cestování a další. Jakmile budete vybavení, můžete se pustit do cvičení.

Hatha jóga a vinyasa flow pro zklidnění těla a mysli

Hatha jóga je považovaná za jemný, klidný a relaxační druh cvičení. Je založená na práci s dechem a cílem je oprostit se od veškerých myšlenek. Ásany, jak se říká jednotlivým pozicím, se provádí opatrně a dbá se u nich na technické provedení. Proto je dobré, předtím než začnete jógovat doma v obýváku, navštívit kurz a seznámit se s hatha jógou pod dohledem lektora.

Někomu se může zdát hatha příliš pomalá a nezáživná (i když taková není). Skvělou alternativou je vinyasa flow jóga. Ta také pracuje s dýcháním a ásanami, ale přechází se mezi nimi co nejplynuleji. Během cvičení jste prakticky neustále v pohybu a jóga je tak dynamická a fyzicky náročnější.

Dejte si do těla s ashtangou a power flow jógou

Problémem dnešní doby je, že se lidé neumí odpojit od přemýšlení. Některé typy jógy ale umí vypnout i hlavu. Jde o dynamické druhy, díky kterým se opravdu zapotíte. Nejrozšířenější je power jóga, během které se střídají ásany v rychlém tempu. Je vhodná pro začátečníky i pokročilé a dřina (a vypnutá hlava) je u ní zaručená.

Ashtanga jóga je také dynamická a fyzicky náročná, od jiných typů se ale liší pevně daným pořadím ásan. Ty se mění podle rytmu dýchání a mohou být chvílemi opravdu výzvou. Doporučuje se těm, kteří už s jógou mají zkušenosti.

Uvolněte si svaly díky teplu během bikram jógy

Teplo dokáže s tělem divy a dokonale uvolňuje ztuhlé a napjaté svaly. V kombinaci s cvičením má blahodárný účinek na lymfatický systém, hubnutí i mysl. Během bikram a hot jógy se cvičí skoro jako ve skleníku. Tedy při teplotách 42 °C (bikram) a 40 °C (hot).

Najděte svůj vnitřní balanc s hormonální jógou

Zajímavá je také hormonální jóga. Je určená hlavně ženám a může pomoci najít nejen vnitřní balanc, ale i vnitřní bohyni. Cvičení se soustředí na techniky dýchání a na vyrovnání hladin hormonů v organismu.

Dopřejte si netradiční zážitek ve formě aero jógy

Ještě nejste přesvědčení, že je jóga zábavná? Dopřejte si zážitek ve formě aero jógy! Jógování ve vzduchu osloví i milovníky adrenalinu, díky šátkům a houpacím sítím můžete zkoušet ásany i hlavou dolů. Tak dejte józe šanci a zamilujte se na celý život.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno