Máte rádi pořádek a přehled, ale přesto se váš pracovní stůl občas mění v chaos – a to i proti vaší vůli a navzdory snaze tomu zabránit? Naštěstí existuje spousta chytrých doplňků, které vám pomohou své pracoviště dostat lépe pod kontrolu. Pojďme se na některé podívat.
Máte rádi pořádek a přehled, ale přesto se váš pracovní stůl občas mění v chaos? Existuje spousta chytrých doplňků, které vám pomohou dostat své pracoviště lépe pod kontrolu.
Nejspíš znáte rčení, které říká, že nepořádek na pracovním stole je odrazem nepořádku v hlavě. A možná jste slyšeli i citát, jenž naopak tvrdí, že inteligent se vyzná v chaosu. Pokud je vám ale bližší spíš první moudro, máme pro vás několik zajímavých vychytávek, které mohou najít v pracovně uplatnění a vtisknout jí lepší řád a přehlednost. Často jde o pouhé drobnosti. Přesto mohou znamenat zásadní změnu.
Utřiďte si dokumenty
Vykonáváte-li práci spojenou s papírováním a administrativou, vaší největší starostí bude nejspíš přemíra různých lejster a dokumentů, které je potřeba mít pod dohledem a na správném místě. Různé zásobníky a organizéry jsou zásadním vybavením každé kanceláře, ale uplatní se i v domácí pracovně.
Zvolit můžete klasické a ověřené plastové pořadače, které se skládají na sebe a využívají tak vertikální prostor. Tiskoviny můžete uklidit třeba i do kartonových boxů nebo klasických šanonů. Jestliže dbáte na styl, můžete si pořídit pořadače v dřevěném provedení, které nabídnou přidanou estetickou hodnotu.
Kam s drobnostmi?
Stoly bývají často zavaleny různými drobnostmi, jako jsou tužky, gumy, sponky, lepicí pásky nebo nářadí. Když už jsou papíry na svém místě, je třeba najít prostor i pro tyto předměty. Pro tento účel je k dostání celá škála organizérů – plastových, dřevěných či kovových; s jedinou přihrádkou nebo s celou řadou oddělení. Pořídit si můžete i různě dělené uzavíratelné boxy nebo šuplíky anebo lze zvolit závěsné řešení.
Pořádek v čase omezí stres
Znáte to. Nevíte, kde vám hlava stojí, a přemýšlíte, co všechno musíte udělat, stihnout nebo vyřešit. S rostoucím zoufalstvím se pak probíráte neuspořádanými poznámkami na různých papírových útržcích, které se povalují všude kolem vás. Přitom stačí tak málo a můžete mít o svém čase (i jiných záležitostech) daleko lepší přehled.
Každý pracovní prostor by proto měl být vybaven velkým přehledným „diářem“. Tradičně to bývá nástěnka, na kterou si lze připnout poznámky a seřazovat je podle potřeby. Modernější řešení představují magnetické poznámkové tabule. Lze na ně nejen připevnit jakýkoli papír, ale můžete na ně taky přímo psát, mazat, psát a zase mazat. Drobností, kterými lze doplnit váš stůl je samozřejmě mnohem víc, ale pozor – nechte si dostatek volného prostoru a obklopte se jen tím nejpotřebnějším.