Nejen vlivem posledních událostí, ale i obecně v posledních letech roste trend nákupů na internetu. S tím se pojí nejrůznější výhody i nevýhody, ale také tipy a fígle, jak ušetřit a využít nejrůznější služby spojené s transakcemi objednávek. Jedním z takových trendů je tzv. cashback.
Co je to cashback?
V překladu znamená cashback „vrácení peněz“. Jedná se o poměrně novou službu, kdy z nákupu v nějakém partnerském e-shopu dostanete část útraty zpátky na váš účet. Představuje tak přidanou hodnotu jak pro uživatele, tak pro e-shopy. V poslední době si jej oblíbily zejména menší a středně velké firmy, které ho používají jako formu věrnostního programu. S rostoucím segmentem e-commerce v Česku pak zcela přirozeně rostou i cashback portály.
Mezi největší české cash-back portály se řadí například Tipli.cz. Web navštíví za měsíc v průměru 2 miliony návštěvníků měsíčně. Kromě cash back služeb nabízí Tipli rovněž zprostředkování akčních nabídek, slevové kupony nebo komunikační nabídky prostřednictvím letáků a slev.
A jak to vlastně funguje?
Celý princip je v podstatě jednoduchý. Nejdříve je třeba se na Tipli.cz zaregistrovat. Poté si vyberete váš oblíbený obchod, ve kterém chcete získat část peněz za nákup zpět. Prokliknete se do něj přes Tipli, čímž dáte systému informaci o tom, odkud na daný obchod přicházíte. Následně nakupte, jak jste zvyklí. Peníze vám během několika hodin připíšou na Tipli účet.
Jen u cashbacku to nekončí
Cashback není jedinou službou, kterou na portále můžete najít. Uživatelé mohou využít i služeb akčních slev a letáků, které nabízí přehled nejnovějších nabídek ze známých obchodů. Zákazník se tak dozví, jaké produkty koupí v akci v různých supermarketech a dalších obchodech.
Portál přitom meziročně roste. „I při meziročním růstu kolem 100 % Tipli stále zůstává v zisku, což považujeme za mimořádný úspěch. Jeho prostřednictvím je dnes uskutečněno zhruba jedno procento transakcí tuzemské e-commerce, což odpovídá hodnotě jedné miliardy korun v tomto roce. Aktivně přitom cashbackové portály v Česku využívá zhruba 250 tisíc lidí a celkový objem nákupů, které přes ně v roce 2018 uskutečnili, byl zhruba dvě miliardy korun,“ vysvětluje zakladatel říká zakladatel a CEO Tipli.cz, Michal Hardyn.
Odměna pro e-shopy
Samotné e-shopy přitom platí jen za dokončené a zrealizované objednávky, to znamená za uskutečněné konverze. Služba tedy přináší výhodu pro obchody, které zviditelňuje a snaží se k nim dostat zákazníky, ale také pro uživatele, kteří ušetří na každé objednávce.
Kde všude ušetříte?
Na webu najdete velké množství domácích i zahraničních portálů, které s Tipli spolupracují. Mezi ty nejznámější v Česku patří třeba Aliexpress, Mall, Damejidlo, Zoot či Booking. Můžete ale využít i slevy na prodejce nábytku a dekorací: Sconto, Siko, Jena nábytek, 4Home, Asko, DecoDoma, Butlers, leták Jysk a mnohé další.